SÖKOPTIMERING

Sökoptimering blir allt viktigare och viktigare för dagens företag. Man kan i dagsläget inte bara köpa sig positioner hos Google. Sökoptimering krävs för att man skall ha en chans mot konkurrenterna och till och med ta ledningen över dem. Det är Google som är det viktigaste forumet i dagsläget och det de vill är ju att skapa en så bra tjänst åt sina kunder som möjligt. Det innebär att de vill hitta så bra och relevant information som möjligt när kunderna söker efter svar på deras frågor. Då blir ju frågan hur man visar Google att din information är så relevant och bra som möjligt. Där kommer SEO in i bilden. Man optimerar sina sidor för att Googel skall tycka att de har så bra och relevant innehåll som möjligt.

För att sidan skall kunna hittas av Google så lätt som möjligt är det viktigt att man följer deras anvisningar om hur man skriver koden på sidan. Sedan är det naturligtvis viktigt att man har så bra information och innehåll på sidan som möjlig.

Dessa åtgärder kallas On-Page. Det innefattar allt man gör på sina egna sidor för att optimera dem så bra som möjligt.

Det finns en annan viktig del av SEO vilket brukar kallas Off-Page. Här ingår allt man gör utanför sin egen sida för att öka placeringen av ditt företag i sökresultaten. Det finns olika metoder och strategier under denna kategori. Det finns även många dåliga strategier och många suspekta företag som lovar guld och gröna skogar för en billig peng, men som i slutändan kan stå dig dyrt. I grund och botten handlar det om länkbyggande på olika vis och sociala medier.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *